lauantai 15. maaliskuuta 2014

..pitikös miun tehhä jottain..

No, vaikka postailla mun pöytäkokonaisuudesta.
Eli tässähän nyt on hiottu, maalailtu, leikelty sekä liimailtu jotta eripari kalusteista saisi jotakin järkevämpää kokonaisuutta.
..lokerikko sopii tuohon ihan kivasti - saanpahan enempi kaikkea kivaa esille..
 Vanhaan kurkku-purkkiin laitoin kuivatut ruusut ja häkkiin.
Jostain fengshui oppaasta luin, että kuivattuja kukkia ei saisi missään nimessä pitää kotona - vievät jotakin hyvää energiaa.. 
Ja paskat sanon minä - mulle tulee hyvää energiaa kun ihastelen nuita!
 Hauska muistikirja löyty kirpulta eurolla ja paketti tuollaisia alusia joiden kuva kovasti viehättää minua. 
Yhden laitoin aluseksi tälle pöydälle ja aattelin toisen ainakin kehystää, ehkäpä pääsee kuistille tauluksi.

 Isännän edesmennyt isä on ilmeisesti joskus vääntänyt tällaisen rauta-portin. 
Täällä se on pyörinyt ja sille kovasti olen miettinyt jotakin järkevää käyttöä.
 No, järkevää tai ei, mutta ainaskin ihan toimiva on nyt tuollaisena "muistitauluna".
 Kivasti saa roikkumaan kaikkea pientä&kivaa..
 Lisäsin vielä vanhat ketjut ja siihen liitin tuollaisia pieniä nipsuja jotta saa kuvia yms. esille..
 Tuon liitutaulu-kyltin olen itse väsännyt hukka vanerista ja liitutaulumaalista..
 Ai, juu ja sitten mallailin tuoli-vaihtoehtoja.
Palttiarallaa 10 vuotta sitten olin systerin kanssa iikkeassa soppailemassa ja tuo musta tuoli oli poisto-osastolla 3euron hintaan.
 No, nappasin mukaani.
 Meille kun kotio päästiin niin tokaisin, että enkös mä jonkun tuolin ostanut..?
Joo, mutta ei se mukaan tullut.
 Ei muuta kun tuhatta ja sataa takas iikkeaan ja siellä se yksinään törötti tiskin jatkeena.
 Kukaan ei ollut sitä huolinut, jotenka aattelin että se on todellakin tarkoitettu minulle, kun ei muillekaan kelpaa vaikkakin maksettu jo oli.
No, sillaihan tätäkin huushollia tulee "sisustettua" muiden vanhoilla ja ei tarvitsemilla asioilla..
 Tai sitten tää valkoinen - Kumpi teitin mielestä on parempi? 
Istuinmukavuudella ei väliä - kunhan hyvältä näyttää!!


 Että tällaista.
Ja tuli sitten sitä luntakin.
 No, mutta on ihan nättiä ja valoisaa, mutta jos nyt huomiseksi jo sulais pois niin olis taas vielä kivempi. 
Anteeksi kaikille niille jotka siitä lumesta niin tykkää.
Mua vaan jo niin syyhyttäis päästä tuon pellon kimppuun.
Oikein ihanata viikonlopun jatketta - Tanni

48 kommenttia:

  1. ihanan harmonisen näkönen paikka siulla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noin en sitä tullut ajatelleeksikaan - harmoonia sopii kyllä mulle kuin nenä päähän!

      Poista
  2. Takatalvituli,ja lunta on enemmän kuin kok tänä talvena yhteensä.
    Mie laittasin tuo valkian tuolin, se on vaan kauniinpi ja sopii tuohon mukavaan nurkkaukseen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, lunta tuli ja nyt jopa pakkastakin sekä liukasta - hui!

      Poista
  3. Ihanan näköinen nurkkaus. Minä tykkään enemmän tuosta mustasta tuolista tuon pöydän kanssa.
    Ja meillä täällä keski-suomessa ei ole lunta yhtään ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, voit tulla täältä hakemaan lunta teille..=).. Juu, kiva kuulla että tykkäät nurkkauksesta ja jotenkin munkin mieleen tuo musta tai valkia... ei osaa päättää..

      Poista
    2. Täällä satoi lunta yön aikana ehkä 1 cm verran eli sukset voin pitää edelleen varastossa... Tahdon jo et kevät tulisi kunnolla ja moottoripyörä ajelulle.

      Poista
    3. Isäntä kovasti mopoa tuunaillut ja kohta päästään tien päälle - jeeeee!! Juu, suksiminen ei oo hyvästä - pidä varastossa vaan, mulla ne on ollut liki 30 vuotta kaupassa - viimetteeksi olen hiihtänyt ala-asteella pakon edessä..

      Poista
  4. Tosi inspiroiva nurkkaus. Ihania tavaroita pilvin pimein. Tutkin silmät kierossa.Se alusen kuva on todellakin ihana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aluset olivat ihan avaamattomassa paketissa ja masoin siitä 0.80 senttiä. Kaikki muukin tilpehööri on kirpulta tai lahjaksi saatua, mittään en ole kaupasta ostanut..

      Poista
  5. Valkoinen tuoli, ehdottomasti.
    Kaunis tuli kokonaisuudesta, kivasti olet yhdistellyt eri juttuja toimiviksi paloiksi :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, ihan kivasti kyllä natsaa nyt ja sai todellakin tuollaiset eripari kalusteet aika toimivaksi kokonaisuudeksi.. Valkoseen tuoliin sais kivemmin vaihdettua aina istuin-alustaa..

      Poista
  6. ÄÄÄÄH! Ihania juttuja, hitto!! ♥

    VastaaPoista
  7. Tulin vastavierailulle blogiisi ja onkin iloinen yllätys! :) Koitin liittyä lukijaksi, mutta blogger oli sitä mieltä että sopii yrittää myöhemmin uudestaan. No, sen teen. :) Ääneni annan mustalle tuolille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, mukavaa kun tulit. Mä muuten yritin kirjautua sinne sinun blogiisi ja samoin kävi - tulen kanssa uudestaan..!!

      Poista
  8. Kivan näköistä on kokonansa! Jotenkin mun mielestä musta tuoli on kivemman näköinen tuossa, yllätys vaan mulle, kun en yleensä tykkää mustasta...mut kuitenkin tuossa parempi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joskus sitä yllättää itsensä pitämällä ihan joistain "oudoista" jutuista..=).. Taitaa tuo musta olla pikkusen sirompi tuohon ja natsaa tuon rautaportin kanssa..

      Poista
  9. Miten nätti pöytä ja ihanan viihtyisä nurkkaus :)

    VastaaPoista
  10. Voih,mä niin tykkään tuosta sun tyylistä! Paljon kaikkea pientä ja söpöä,mutta ei kuitenkaan silleen sekamelskana,vaan kauniin rönsyilevänä :) ! Mä vielä treenaan sitä ;) Olipa kiva huomata,että mun pienet yllärit olivat päässeet somistukseen mukaan.Tuli hyvä mieli,että nappiin taisin tosiaan valita :)
    Tuoleista tykkään molemmista. Musta sopii tuosi kivasti tuon rautaportin kanssa yhteen ja valkoinen taas mätsää pöytään. Vaikiaa,kun molempi parempi...Yhtä vois kanssa vielä kokeilla: tuohon valkoiseen tuoliin ihan tummanharmaa istuintyyny,niin kaikki ois jotenkin fiftisiksti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hauska kuulla että tykkäät, mä kun olen aikasta rönsyilevä, itsestä tuntuu, että joskus voisi vähempi riittä, mutta kun ei se oikein tunnu omalta.. Tuo on mun inspis nurkkaus ja kun olen tällainen lahopää niin mulla tarttee olla esillä asioita jotta muistan ja kun se inspis iskee niin ne tarvittavat on heti esillä ja jotenkin nyt nuo on vaan niin kauniit kuvat ja niille sitä tarkoitusta tässä työstän. Saas nähdä kuinka kauan menee =).. Juu, mulla työnalla muutama tyyny, mutta kiitos vinkistä - koska harmaa kuullostaa hyvältä ja se ei käynyt mun mielessä. Mutta just tän takia tää onkin kivaa, jotta saa vinkkejä teiltä ihanaisilta.. ja arvaas vaan opinko sulta paljon, ei sulla oo mitään treenattavaa <3

      Poista
    2. No olipas ihana vastaus! Kiitos Tanni <3

      Poista
  11. Suloinen inspiraatio nurkkaus kaikkinensa.Tuolla jos ei ideoita synny,niin ei missään.Rautateline on kiva siinä.Tuolit käy molemmat.Nyt voit niitä aina oman tuulen mukaan vaihdella,jos siltä tuntuu.
    Just,ei noita fengisuita kannata niin tosissaan ottaa=)
    Lunta tuli tännekkin yön aikana.Onneks ei paljon kuitenkaan=)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä luulen kanssa, että nuo tuolit vaihtuu sen fiiliksen mukaan, ja totta, tuosta tuli mun inspis nurkkaus, nyt vaan ootellaan niitä seuraavia =).. Juu, fengsuit ei o käytös ainakaan täs huushollissa.. Ja nyt ainakin täällä hesassa oli pakkasta ja tiet jäässä - liukasta ja se ei ole kiva juttu.

      Poista
  12. Ihana kokonaisuus!! Tuo valkoinen olis tosi klassinen eli mun mielestä vähän tylsä. Musta pinkillä tyynyllä piristää tosi kivasti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tuittu (saako kutsua sillä nimellä?)! Mua kans miellyttää tuo musta tuoli nyt, mutta helppohan nuita on vaihdella.. tosin valkonen siinä on tällähetkellä.. Mukavaa kun olet taa mestoilla, vaikkakin lomat on kyllä niin tarpeen perheen kanssa ja ihan vaan itselleenkin!

      Poista
    2. Saa kutsua :D Noitahan voi vaihdella sen mukaan millä tuulella sattuu olemaan. Kun kaipaa piristystä niin musta jne..

      Poista
  13. Musta. Se on jotenki niinko pari tuolle ihanalle portille. Nii ja moon ihan samaa mieltä fengsui energioista :)

    VastaaPoista
  14. Heips..aivan ihana tuo pöytä sisso tahtois tolasen ja tykkään myös mustasta tuolista ja pinkistä tyynystä ihana..ja miten edullinen tuoli, se on kuin onkin sinun juttusi jos kukaan ei halunnut sitä mukaansa..siis tuolilla on tarinakin..aivan ihana tuo pöydällä oleva kuva minäkin tykkään ja varmaan hieno myös kehystettynä..tykkään ja toi jutska missä on ketjua ja kuvia super ihana sekin..
    Minä laitoin äitillä ruusuja kuivamaan...kun sillä oli viime marraskuussa kasikymppiset no edelleen ne roikkuu siellä niitten seinällä, laittaessani ajattelin tietty itteäni ja arvaa mie en nyt kehtaa sanoa niille et haluun noi kuivatut ruusut..ja tykkään kuivatuista ruusuista..sopisi minun tuunattuun naulakkoon..sen postaus tuloo sit joskus vai pitäiskösanoa tolle ukko kullalle et ostelisi mulle ruusuja mitä voisin alkaa kuivata..ne on jotenkin herkkiä ja kauniita, ei meilläkään feng shui jutut toimi.. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse olen myös miettinyt tehdä jotakin muuta kivaa kuivatuista ruusuista, mutta ei oikein ideaa ole.. jäänpä odottelemaan sun ruusuisia ideoita<3

      Poista
    2. Tanni olisi yksi ihana juttu kuivatuista ruusuista siis haen kuin haenkin ne ruusut äitiltä ensi sunnuntaina, niin menee pikkuaika niin näet mitä niistä olen tehnyt :)

      Poista
  15. Kylläpäs nyt pistit pahan kysymyksen :D Sun täytyy pitää musta talvituolina ja valkoinen kesätuolina niin kumpikin ihanuus pääsee käyttöön :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä ja tarttee laittaa tuo ompelumasiina hyrräämään niin saisi vielä vinon pinon erilaisia tyyny vaihtoehtoja niin sitten sitä vasta visaisia juttuja oiskin kun ei osaisi päättää mille tyynylle/tuolille persuksensa laskisi.. ja kun mä viel väsään sen desingi-tuolin =)

      Poista
  16. Todella ihanainen nurkkaus ja aivan miun maun mukainen :)

    VastaaPoista
  17. Voi jehna, ihania yksityiskohtia! Valkoinen tuoli on minun mieleeni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, ku mä niin tykkään kaikesta tuollaisesta tilpehööristä ja kun halavalla saa ;)

      Poista

..kiva kun piipahdit, viel´ kivempi kun jätit viestin..