maanantai 18. heinäkuuta 2011

..makuuhuone..

 Käytiin viime viikolla IKEAssa - ihan vaan kattelee.. Ja siinä kierrellessä just mun näkönen mallimakuuhuone osui silmiin, oli värejä, verhoo, lamppuu, miljoona tyynyä ja vuodekatos, sen vuodekatossängyn hinta oli n.300e ja ei meillä sellaseen uuteen sänkyyn tarvetta ole koska meillä on aivan hyvä ja ihana sänky. Mutta sen vuodekatoksen haluaisin - sellanen olisi niin ihana.. No, siihen verhotarvikeosastolle sitten saavuttiin ja saatiin idea - kiinnitetään kattoon verhotangot ja niihin ja niitten välistä ripustetaan verhot!! Siitä sitten tangot kainaloissa lähdettiin - hinnaksi tuli n. 11e!!!
 Verhoja on kertyny kaapillinen ja aivan ihanissa väreissä.. Jossain vaiheessa ihannoin kovasti luonnonvalkoisia huoneita ja valkoista sisustamista, esim. kirja Sisusta valkoista, maalaistunnelmaa on aivan ihana,  mutta ei se mun juttu ole - loppupeleissä en viihtyisi kauaakaan sen tyyppisessä kodissa vaikkakin kauniita ovatkin - mä kaipaan värejä ja persoonallisuutta.. Tykkään myös aasialaisesta tyylisuunnasta, juuri sen värien käytön takia, mutta myös harmoniasta mikä on mahdollista saavuttaa vaikkakin käyttää värejä..
 Tämän pitsin olen ostanut kirpulta ja joku aika sitten värjäsin sen mustaksi käsivärillä tietämättä vielä mihin sitä käyttäisin, nyt solmin sillä verhot vuoteen sivuille...
 Tässä kuvaa katoksesta, musta voilee verho joka katoksena on 5m pala ja löytö kirpulta...
 Kuvaa makkarin toisesta ikkunasta vaihdoin siihenkin uutta verhoo väriä tuomaan...
 Tässä kuvaa ennenkuin lisäsin ikkunaverhoja syvyyttä tuomaan.. Kattolamppu saatiin Isännän äidiltä hiljattain ja on Isännän isän tekemä - minusta hieno - mä kun tykkää kaikesta takorautameiningistä ja sopii hyvin meitin makkariin nyt.. ennen katossa oli aurinkoplafondi joka oli aika hämäräkin, nyt Ukko teki siitä seinälampetin ja on takkahuonetta valaisemassa...
Lisäsin päätyikkunaan mustat pitsiset seepraverhot nekin on kirpulta ostetut ja oli vielä aivan käyttämättömät..

 Väriä lisätty sivuikkunaan... Lipaston päällä kasvaa mun posliinikukka - rönsyilee niin hitosti mutta kukkimaan ei suostu, kaunis on kuitenkin...
 ...Jokin kyllä vielä mättää täs huoneessa....





...Taitaapi olla nää valkoiset klappituolit ja tyynyt eivät enään sovi ilmeeseen...

 Tuolit sitten maalattiin mustaksi ja lisäsin tyynynpäälliset jotka olen aikoinaan ostanut ja tuonunt Thaimaan Bangkokista..
 Nyt näyttää siltä kuin pitääkin.. pientä tuunailua vielä ja huone alkaa olla niinkuin pitääkin.. Kulmakaapin voisi muuten maalata tummemmaksi tai samalla värillä mitä tuo toinenkin on.. - eli kaapit toimittavat meillä yöpöydän virkoja... ja vaatekkaappeina...

 ..tässä kuvaa huoneen toisesta päästä, oven suulta..  Olen siihenkin ripustanut tangon ja verhot jotka toimittavat oven virkaa.. näkyvillä myös minun ```vaatekaappini`` talo on vuonna 1930 rakennettu ja eikä omista kiinteitä vaatekaappeja, emmekä mekään ole niitä laittanut - pähkäilen kyllä kovasti miten saataisiin huoneeseen lisää säilytystilaa ja siistimmän oloista. Toisella sivulla minun kirjoituspöytäni joka toimii myös alakerran askartelupöytänä ja muunkin romunkerääjänä..  Että tälläinen on meitin makkari..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

..kiva kun piipahdit, viel´ kivempi kun jätit viestin..